Márka és cégtörténet „Tarpa, a leggyümölcsösebb hely egész Szatmárban. Szántófölde kevesnek vagynak, azokat is az árvizek gyakran megfolyták,… a lakosok nem szántással, hanem gyümölcs hordozással keresik kenyerüket, melyből szép hasznot vesznek.” – áll az 1755-ből való írásban. A Tisza folyó partján fekvő 1000 éves történelmi múlttal rendelkező falu gazdálkodói az értékesítésen túl, házi készítésű eszközök segítségével a megtermelt gyümölcsök egy részét fel is dolgozták. Így válhatott méltán híressé már évszázadokkal ezelőtt a szatmári szilvalekvár, szilvapálinka vagy a zamatos dió. A hírnév, ha kissé megkopva is, a mai napig fennmaradt. Az utóbbi néhány évtizedben azonban a gyümölcsök egy részét kivágták, a feldolgozás eszközei elporladtak, a tradicionális receptek tudói megöregedtek vagy nem élnek már. Ennek a helyzetnek a felismerése vezetett a Tarpa Manufaktúra Kft. 1996. évi megalakulásához és a tarpai üzem megépítéséhez. Az alapítók elképzelése az volt, hogy hagyományos receptek alapján, olyan gyártási folyamatokat alakítsanak ki, mellyel a régióra jellemző alapanyagok /szilva, dió, meggy, akácméz/ felhasználásával, kiváló minőségű piacképes termékeket állítsanak elő. A terv mára megvalósult. A forgalmazott gyümölcspálinkák és egyéb, bio tanúsítvánnyal is rendelkező lekvárok, dió és méz felhasználásával készült termékek száma jelenleg megközelíti a harmincat. A termékcsalád, az előállítási helyről a Tarpa márkanevet kapta. Miközben a Tarpa márka megtalálható több EU-ország prémium kategóriájú és bio üzleteinek polcain, a gyártási folyamatok manufakturális jellege a mai napig megmaradt.